Liga rFactor WTCC

Ogłoszenie

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)::):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

#1 2009-10-05 21:16:21

 maxior

Administrator

Zarejestrowany: 2009-09-08
Posty: 132

REGULAMIN

"Porażka w wyścigu, w którym grałem uczciwie jest wielką szansą na nauczenie się czegoś cennego; porażka w wyścigu, w którym oszukiwałem jest jedynie haniebną porażką"

Regulamin


                                                       

* Postanowienia ogólne:
1.1 Niniejszy regulamin jest spisem zasad panujących podczas sezonu 2010 / 11 w lidze rFactor WTCC

* Zarządzanie ligą
2.1 Organami zarządzającymi ligą są: ZL ( Zarząd Ligi )
2.2 Rolą KW (Komisji Wypadkowej) jest rozpatrywanie wszelkich zastrzeżeń, co do przebiegu wyścigu, orzekanie ewentualnych kar na wnioski kierowców. Decyzje są ostateczne i nie podlegają dyskusji, ponadto ZL może w wyjątkowych przypadkach podjąć samodzielną decyzję.
2.3 Jednym z warunków uczestnictwa w lidze jest opublikowanie (na rzecz ligi) swojego numeru gg dla wszystkich użytkowników.
2.3 Każdy uczestnik ligi może składać wnioski (np. propozycje zmian), zażalenia (np.decyzje KW)
2.4 W przypadku sytuacji nieprzewidzianych regulaminem, ZL zastrzega sobie prawo do wydania odgórnej decyzji bez konieczności uwzględnienia opinii uczestników. ZL zobowiązuje się do rozważnego korzystania z tego typu przywileju.
2.5 Każdy z zawodników ma obowiązek odwiedzania strony ligowej oraz forum i śledzenie informacji i zdarzeń które są na nich ogłaszane. Uwaga !! Admin nie jest zobowiązany do powiadamiania każdego zawodnika z osobna o danej sytuacji. ( np. przypomnienie o treningu )


* Zasady ogólne przynależności do ligi:
3.1 Zabronione jest spamowanie strony oraz forum.
3.2 Kategorycznie zabrania się dyskryminowania ludzi z powodu należności do poszczególnej grupy wyznaniowej, skutecznie zwalczane będą także: przejawy nazizmu, rasizmu, faszyzmu oraz próby propagowania handlu narkotykami, pornografii itp.
3.3 Niedozwolone jest wulgarne wyrażanie się tj. przezywanie, wyśmiewanie, przeklinanie itp.


*Zasady ogólne gry:
3.1 Cięcie zakrętów dozwolone jest w celu uniknięcia kolizji lub innej niebezpiecznej sytuacji
3.2 Niedopuszczalne jest blokowanie innego zawodnika poprzez opieranie się na nim.Dopuszczalne jest jednak blokowanie bez kontaktu samochodów. Blokujący ma wtedy prawo na prostej zmienić swoją linię jazdy ale jest zobowiązany do uczynienia tego na tyle wcześnie by nie wywołać zagrożenia/wypadku. Blokować należy wcześnie albo wcale.
4.1 Jeżeli zawodnik wyprzedził rywala w wyniku ścięcia jest zobowiązany do przepuszczenia go. Przepis ten NIE obowiązuje w przypadku , gdy obaj zawodnicy (atakujący i broniący się ) ścięli tor. Kierowca, który zyskał pozycje w wyścigu poprzez ścięcie jest zobowiązany do oddania pozycji wyprzedzonemu kierowcy.
4.2 Osoby będące na serwerze są zobowiązani do kulturalnego zachowania wobec siebie - administratorzy uważają za niedopuszczalne ubliżanie innym uczestnikom rywalizacji i przejawy chamstwa będą ścigane z cała surowością do wykluczenia z ligi włącznie.
4.3 Zawodnicy trenując i jeżdżąc w karierze powiększają swoje umiejętności. Ustawienia samochodu są DOPUSZCZALNE.
4.4 Pozwól jeździć innym.Pod żadnym pozorem nie wolno Ci walczyć (blokować) innego kierowcy, gdy powracasz na tor.
4.5 Walcz rozważnie. Gdy walczysz na torze z innym kierowcą o pozycję i jesteś broniącym, nie wykonuj gwałtownych manewrów.
4.6 Atakujący jak i broniący nie może wykonywać manewrów które mogą uszkodzić lub wytrącić  gracza z kontroli nad samochodem.
4.7 Fair Play. Walcząc koło w koło masz obowiązek zawsze zostawić przeciwnikowi wystarczającą ilość miejsca na torze. Gdy przeciwnik nie pozostawi Ci miejsca na torze i będziesz musiał go opuścić, możesz nadal brać udział w walce, nie masz obowiązku przepuszczenia go.


* Organizacja zespołu
5.1 Zepół składa się z dwóch kierowców wyścigowych
5.2 Przedstawicielem zespołu może być tylko jeden kierowca
* Przebieg Grand Prix
6.1 Do administratorów kierowcy zgłaszają się z problemami, do nich należy podjęcie decyzji w sytuacji nieprzewidzianej regulaminem po konsultacji z osobami, związanymi bezpośrednio z tą sytuacją lub takimi, które są uprawnione do podejmowania takich decyzji np KW.


*Funkcje sprawowane w lidze,prawa i ich obowiązki
7.1 Zarząd Ligi ( ZL )
Ogólne:
1.1 Do zarządu ligi należą dwie osoby: administrator strony oraz administrator forum.
1.2 Zarząd ligi jest najwyższą jednostką zarządzająca w lidze i wszystkie inne funkcje są jednostkami podrzędnymi.
Zarząd Ligi ma prawo:
2.1 Podejmowania ostatecznych decyzji w razie nieporozumienia innych podjednostek zarządzających.
2.2 Decydowania o terminach i godzinach przeprowadzenia sesji.
2.3 Zdecydować o rozpoczęciu, przerwaniu lub zakończeniu jakiejkolwiek sesji.
2.4 Zmiany regulaminu.
2.5 Potwierdzenia kar
2.6 Zmiany wysokości kary
2.7 Dodawanie lub odejmowanie punktów reputacji na forum.
2.8 Odwołania ze stanowiska użytkownika, który okazał się niekompetentny aby na nim być
2.8 Przyłączenia do ligi nowego użytkownika lub jego usunięcie.
Zarząd Ligi ma obowiązek:
3.1 Utrzymania w lidze porządku
3.2 Udzielenia wszelkich jawnych informacji dotyczących ligi.
3.4 Sumiennym wykonywaniu swoich obowiązków i rozważnym wykorzystywaniu swojej pozycji.
7.4 Komisja Wypadkowa ( KW )
Ogólne:
1.1 Jest to komisja, w której zasiadają trzy osoby.
1.2 Ściśle współpracują z Zarządem Ligi
Komisja Wypadkowa ma prawo:
2.1 Komentowania i krytykowania zawodników w razie przejawów gry NIE fair play.
2.2 Nadawania kar za nieodpowiednie i niezgodne z regulaminem zachowanie na torze.
Komisja Wypadkowa ma obowiązek:
2.3 Rozpatrzenia każdej apelacji dotyczącej gry wbrew zasadą.
2.4 Udzielenia informacji o karze i jej wysokości na forum.
2.5 Określenia sytuacji i wyjaśnienia nadania takiej a nie innej kary.
2.6 Sumiennego wykonywania swoich obowiązków.


* Sesje
8.1 Wyścigi odbywają się zgodnie z terminarzem.
8.2 Serwer jest stawiany we wtorki, środy oraz czwartki o godzinie 20.45. ( do ustalenia )
8.3 Na serwer trzeba wchodzić punktualnie lub po konsulatacji i wcześniejszym poinformowaniu hostera lub administaratorów ( w przypadku ich nieobecności ambasadora ligi).
8.4 Rozgrywane są dwie oficjalne sesje treningowe (wtorek,środa).
8.5 Czas przeznaczony na trening wynosi 30 minut.
8.6 Podczas sesji treningowej zawodnicy mogą wykonać dowolną liczbę okrążeń w określonym czasie przeznaczonym na trening.
8.7 Zawodnicy mają obowiązek uczestnictwa przynajmniej w jednej sesji treningowej oprócz wyjątkowych sytuacji, w których zwalniają się u administratora lub pisemnie na stronie lub forum ( przynajmniej godzinę przed rozpoczęciem sesji). Za nieuczestnictwo bez usprawiedliwienia będą nakładane kary lub odjęte zostaną punkty reputacji.
8.8 Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania zasad i reguł przewidzianych w regulaminie, zasad Fair Play itp.
8.9 Zabronione jest przeszkadzanie innemu kierowcy w osiągnięciu dobrego wyniku w czasie sesji kwalifikacyjnej. Zawodnicy zobowiązani są do zachowania ostrożności, nie zmieniając gwałtownie tempa jazdy.
8.10 Zawodnicy zobowiązani są do utrzymania odległości odpowiedniej do zatrzymania się, gdy poprzedzający samochód zacznie gwałtownie hamować i na tyle niewielkiej by widzieć poprzedzający samochód.
8.11 Kwalifikacje odbywają się bezpośrednio przed rozpoczęciem wyścigu i trwają 15 min.
8.12 Po zakończeniu kwalifikacji zawodnicy zostaną automatycznie ustawieni na linii startu. Po zgaśnięciu czerwonych świateł następuje start wyścigu.( Uwaga!! Dopuszczalny jest restart startu w przypadku większych kolizji lecz nie będzie można tego uczynić więcej niż dwa razy na starcie i raz po 2 okrążeniu włącznie, zaczynając od lidera )


* Wyścig
9.1 Zawodnicy dublowani zobowiązani są do ustąpienia miejsca zawodnikowi dublującemu w sposób, który w możliwie niewielkim stopniu wpłynie na tempo dublującego i spowoduje jak najmniejsze ryzyko wypadku.
9.2 Dublujący zobowiązany jest do zachowania jak największej ostrożności podczas dublowania kierowców.
9.3 Dublujący jest zobowiązany do takiego wymijania by nie zakłócić jazdy dublowanemu.


* Boksy i pit line
10.1 Zabronione są ryzykowne manewry na pit line ( nagłe zatrzymywanie się, uderzanie o bandery itp)
10.2 Zawodnicy są zobowiązani do wyjazdu z boksu po oznaczonej trasie.
10.3 Zawodnicy zobowiązani są do jazdy w pit line przy włączonym ograniczeniu prędkości.


* Klasyfikacja i punktacja
11.1 Prowadzone są dwie punktacje- kierowców i konstruktorów.
11.2 Punkty przyznawane są kierowcom według ustalonej punktacji:
1. miejsce - 10 pkt
2. miejsce - 8 pkt
3. miejsce - 6 pkt
4. miejsce - 5 pkt
5. miejsce - 4 pkt
6. miejsce - 3 pkt
7. miejsce - 2 pkt
8. miejsce - 1 pkt
9. miejsce i dalsze - 0 pkt
11.3 Zespoły otrzymują sumę punktów kierowców.
11.4 Wygranym kierowcą zastaje ten, który osiągnie na koniec sezonu największą liczbę punktów. W przypadku gdy kilku kierowców ma tyle samo punktów o zwycięstwie decyduje liczba 1, 2 i 3 miejsc wyścigów w ciągu sezonu, jeżeli jednak ta liczba także nie rozstrzygnie o pozycji uznaje się że zawodnicy są na równych pozycjach (np. mamy wtedy dwa pierwsze miejsca) Tak samo jest w przypadku kwalifikacji ogólnej konstruktorów.


* Kary i zgłaszanie wypadków
12.1 Każdemu zespołowi oraz kierowcy przysługuje w ciągu 24 godzin od wyścigu możliwość zgłoszenia zdarzeń, które jego zdaniem były niezgodne z przepisami i duchem fair play. Zgłoszenie o naruszeniu zasad zamieszczone musi zostać w dziale APELACJE, tam musi nastąpić dokładny opis zdarzenia i zarzuty, które kierujemy do poszczególnego kierowcy lub zespołu.
12.2 W dziale APELACJE nie dyskutujemy na temat opisanego zdarzenia służy on jedynie do opisania wydarzeń,które według nas były wbrew regulaminowi i grze fair play.Skarga musi zawierać uczestników zdarzeń oraz jak najdokładniejszy opis wypadku.Oskarżony ma prawo do obrony i opisania swojej wersji wydarzeń lub przyznania racji opisującemu.
12.3 Werdykt musi zapaść przed upływem 3 dni od zgłoszenia.
12.4 Z powodu iż niemożliwe jest nagrywanie replaya całego wyścigu kary określone są ściśle przez KW. W wyjątkowych sytuacjach ostateczne prawo do zarządzenia kary ma ZL. Aby sytuacja była jak najbardziej rozpoznana przez komisję ważne jest bardzo dokładne opisanie wersji wydarzeń.
12.5 Przewidziane są nastepujące kary:
A - upomnienie zawodnika, gdzie otrzymanie trzech upomnień zobowiązuje ZL do odjęcia zawodnikowi 2 punktów od ogólnej kwalifikacji
B- doliczenie 5 sekund,10 sekund lub 20 sekund do wyniku zawodnika. W przypadku,gdy nie ukończył on wyścigu kara zostanie przeniesiona na następny wyścig. W przypadku gdy był to ostatni wyścig odejmowane będą punkty od konta zawodnika, gdzie liczba sekund z kary odpowiada następująco liczbie odejmowanych punktów:
otrzymanie kary:
5 sekund = - 3 pkt
10 sekund = - 6 pkt
20 sekund = - 12 pkt
C - odebranie punktów w jednym lub kilku wyścigach
D - dyskwalifikacja zawodnika,zawieszenie w prawach do startu na jeden lub wiecej wyścigów.
Uwaga!! Ponadto KW zastrzega sobie prawo do wprowadzania kar nieprzewidzianych w regulaminie po konsultacji z ZL.
12.6 Kary będą stosowane między innymi za: nieuczestnictwo w sesjach treningowych (więcej niż dwóch),obrażanie,poniżanie innych uczestników,powodowanie wypadków, łamanie regulaminu, psucie zabawy innym uczestnikom, niecenzuralne słowa itp.


* Postanowienia końcowe
13.1 ZL zastrzega sobie możliwość zmiany regulaminu podczas trwania ligi.
13.2 W przypadku sytuacji, które nie zostały określone w regulaminie pierwszeństwo mają zasady fair play.
13.3 Wszystkie wyżej wymienione funkcje działać będą sumiennie wykonując swoje obowiązki.
13.4 Znajomość regulaminu obowiązuje wszystkich na równi a nieznajomość nie zwalnia od kary.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plprzeprowadzki firm kraków border terrier cena zakład pogrzebowy targówek